פרסום באינסטגרם
איך להשיג עוקבים באינסטגרם
אינסטגרם החלה את דרכה כרשת קטנה לשיתוף תמונות, אך צברה פופולריות עצומה בשנים האחרונות וכיום היא נחשבת לגדולה יותר מפייסבוק (מטא) – שבעבר הייתה מלכת הרשתות החברתיות.
אחד מהדברים הכי חשובים, כאשר בונים פרופיל שיווקי באינסטגרם, הוא הגדלת כמות העוקבים. כמות העוקבים באינסטגרם תשפיע בסופו של דבר על כמות קהל היעד שייחשף לתכנים שלכם. בעזרת תכנים אלו ניתן ליצור מודעות למותג שלכם, למשוך לקוחות פוטנציאליים ואף למשוך גולשים לאתר שלכם – על מנת שיבצעו רכישה או יתעניינו במידע שאותו אתם מפרסמים.
פרסום פוסטים באופן קבוע
אחד הדברים החשובים במשיכת עוקבים באינסטגרם ובפרסום באינסטגרם הוא שהפרופיל שלכם יהיה פעיל וחי. זה אומר שיש לפרסם פוסטים באופן קבוע ותדיר. הכמות המומלצת היא לפחות 2 פוסטים ביום, למשך זמן ארוך. הפוסטים צריכים להיות מעניינים ואטרקטיביים – כאלו שתהיה סיבה לרצות לקרוא ולשתף אותם.
העלאת פוסטים מעניינים היא אמנות בפני עצמה, ודורשת ניסיון וידע. אם אתם חשים שאינכם מסוגלים להפיק תוכן אטרקטיבי באופן קבוע, כדאי לשקול לפנות לחברת שיווק דיגיטלי מקצועית ולהיעזר בה.
העלאת סרטונים, לא רק תמונות
אינסטגרם מאפשרת להעלות סרטונים לפרופיל . לסרטונים יש סיכוי הרבה יותר גדול למשוך עוקבים ולהפוך לוויראליים. רצוי שהסרטון יעורר תגובה רגשית כלשהי אצל הצופה. בדרך כלל סרטונים מכוונים ליצור צחוק, מפני שהומור הוא אמצעי שיווקי מצוין. אך גם סרטונים מרגשים שפורטים על נימי הלב של הגולשים יכולים להביא לשיתופים רבים. הגולשים אוהבים סרטונים מרגשים. למשל, אם העסק שלכם מעורב בפעילות חברתית כלשהי, זו יכולה להיות דרך מצוינת ליידע את העוקבים שלכם על כך.
שימוש בהאשטג ליצירת עוקבים באינסטגרם
רצוי מאוד להשתמש באופן קבוע בהאשטגים. למעשה, רצוי מאוד שלכל פוסט שאתם מעלים יהיה לפחות האשטג אחד (אין הגבלה על כמות ההאשטגים שניתן להוסיף לפוסט). כדאי לעשות חיפוש ולמצוא האשטגים בפרופילים של העוקבים הקיימים שלכם כדי לקבל מושג על מה יכול לדבר אליהם עוד.
מומלץ גם לא להשתמש בהאשטגים כלליים מדי, אלא להתמקד בכאלו שקשורים בצורה כלשהי לעולם התוכן של העסק שלכם. אם אתם משווקים מוצרי ספורט, למשל, אין טעם להשתמש בהאשטגים שקשורים לעולמות תוכן כמו קולינריה או תרבות.
באופן כללי, ככל שהפוסטים שאתם מעלים יהיו רלבנטיים יותר לקהל היעד של העסק שלכם, כך גדל הסיכוי שמספר העוקבים יגדל וגם יהיה קהל של לקוחות פוטנציאליים. מספר רב של עוקבים בפרופיל הוא תמיד טוב, מפני שהוא גם משדר שהפרופיל פופולרי – אך ככל שהעוקבים שלכם יהיו בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות – יש בכך יתרון.
אפשר להעתיק עוקבים
אמצעי יעיל נוסף להגדלת מספר עוקבים באינסטגרם הוא להיכנס לפרופילים אחרים שאתם חושבים שמעניינים את קהל היעד שלכם. לאחר הכניסה, אפשר להתחיל לעקוב אחר אותם משתמשים בעצמכם. כתוצאה מכך, הם יראו שהתחלתם לעקוב אחריהם ויש סיכוי רב יותר שיבחרו להיות עוקבים שלכם בחזרה. אם אתם מייצרים פוסטים מעניינים בפרופיל שלכם, גדל הסיכוי שמי שעקבתם אחריו ירצה לראות עוד מהתכנים שלכם ויתחיל לעקוב בעצמו. זהו אמצעי יעיל ביותר שמשתמשות בו חברות מקצועיות של שיווק דיגיטלי.
לסיכום, השגת עוקבים באינסטגרם הינו חלק בלתי נפרד מהליך הפרסום באינסטגרם.