פרסום ביוטיוב
יוטיוב אשר מוכר בעולם כאתר מוביל שבו ניתן לצפות בסרטונים מכל הסוגים הינה פלטפורמה מדהימה לקידום ולפרסום העסק שלכם.
יוטיוב הינו פלאטפורמה להעלה ולצפיה בוידאו קליפים של מוזיקה, הרצאות בכל התחומים, סדרות טלוויזיה ישנות וחדשות ועוד.
העובדה שכל אחד יכול להעלות סרטון משלו ליוטיוב היא אחת מהסיבות לפופולריות העצומה שלו בתחום הפרסום ברחבי העולם בכך היא הפכה להיות בדומה לפייסבוק מטא רשת חברתית להעלת סרטונים.
יוטיוב היא לא רק פלטפורמה מובילה שבה ניתן לצפות בתכני וידאו, הפופולריות הרבה שלו בכל העולם הפכה אותו גם ליעד מוביל עבור משווקים ומפרסמים. כיום מנוע החיפוש שלו נחשב לשני בגודלו ברשת, אחרי זה של גוגל, והעובדה הזו הופכת את מיליארדי המשתמשים של יו טיוב ליעד מצוין לפרסומים.
למה כדאי לפרסם ביוטיוב
כאשר מבצעים פרסום ביוטיוב ניתן להגיע לקהלים ענקיים מכל הסוגים. הפלטפורמה של יוטיוב מאפשרת למקד את הפרסומות בקהלי יעד מסוימים, על פי פרמטרים כמו מיקום גאוגרפי, שפה, תחביבים ועוד. כך המפרסמים יכולים לבחור מי יצפה בפרסומת שלהם ובאיזה אופן וכך למקד את הפרסום ככל האפשר ולחסוך בצפיות לא רלוונטיות.
ישנן כמה שיטות לשלב פרסומות בחוויית הצפייה של המשתמשים, שיטות אלו עוזרות למקד את בחירת קהל היעד וליצור אפקטיביות מקסימלית לכל פרסומת.
מכיוון שיוטיוב הוא אתר בבעלות גוגל, פועל בו אלגוריתם חכם שמאפשר לבצע סינונים נוספים של קהלי היעד של הקמפיין. בעזרת סינון חכם שכזה ניתן לשפר באופן משמעותי את מידת ההצלחה של כל קמפיין פרסום ביוטיוב.
שיטות לביצוע פרסום ביוטיוב
השיטה הראשונה היא הצגת פרסומת בדף הבית של האתר. מדובר בקמפיין שעלותו הממוצעת גבוהה יחסית והוא מתאים כחלק מביצוע קמפיין פרסומי רחב וגדול יותר. הפרסומת תופיע בדרך כלל כ-24 שעות בערך.
השיטה השנייה של פרסום ביוטיוב, שמתאימה למפרסמים בקנה מידה קטן יותר, או כאלו שרוצים לבצע קמפיין ארוך יותר בזמן, היא הצגת פרסומת וידאו לפני שהמשתמש צופה בסרטון. שיטת החיוב במקרה הזה מבוססת על PPV – תשלום על פי צפייה. זה אומר שבמקרים רבים ישנה אפשרות לצופה לדלג על הפרסומת, ואז המפרסם לא מחויב בתשלום.
העלות של קמפיין כזה תלויה בגורמים רבים, כגון רמת החשיפה שהפרסומת מקבלת, האם ניתנת לצופה האפשרות לדלג עליה, משך הזמן שהקמפיין רץ וכו'. באופן כללי, הסכום הממוצע שהמשווקים משלמים הוא בערך 12 אגורות לצפייה בודדת. אם מבצעים אופטימיזציה טובה לקמפיין, ניתן גם להגיע לתשלום של 7-9 אגורות לצפייה בממוצע. שתי שיטות הפרסום האלו נחשבות ליעילות מאוד ומומלץ להסתייע במומחי שיווק דיגיטלי כדי לבצע אותן.